Build in Common - un portal dedicat femeilor interesate de domeniul construcţiilor

Postat la 26.01.2018 de Mihaela ALECU in ȘTIRI, Externe, Arhitectură + urbanism

 Share

Construcţiile au fost în mod tradiţional un domeniu dominat de bărbaţi. Build in Common este un portal de construcţii care îşi propune să schimbe direcţia tradiţională facilitându-le femeilor accesul la acest domeniu. Portalul li se adresează cu precădere celor care sunt interesate să facă renovări sau să se implice în dezvoltări imobiliare. 


Justine Teggelove a început dezvoltarea platformei Build in Common atunci când tot mai multe femei au început să-i spună că ar avea nevoie de mai multe informaţii concrete despre construcţii. 


Foto: domain.com.au   


“Mi-am spus ≪la ce sursă să merg pentru a deconstrui jargonul, pentru a-l simplifica astfel încât să obţin toată informaţia de care am nevoie dintr-o prezentare succintă≫” a declarat Teggelove. Dat fiind că nu a găsit o astfel de sursă nici în Australia, ţara ei de provenienţă, nici între sursele internaţionale, Justine Teggelove a început dezvoltarea primului portal de construcţii adresat femeilor. Build in Common a fost creat în colaborare cu Pia Turcinov, antreprenoare în domeniul tehnologiei. 


Iniţiativa a fost, într-o oarecare măsură şi o reacţie la experienţa personală. Teggelove este fondatorul şi managerul companiei de construcţii comerciale Rodine Australia şi cu toate acestea declară că a simţit de multe ori că a fost tratată cu superficialitate în contextul discuţiilor în domeniu. Din punctul ei de vedere, deşi atitudinile s-au schimbat în timp, construcţiile rămân în continuare un domeniu eminamente bărbătesc, iar femeile se pot simţi intimidate de ideea de a manageria un proiect de construcţii, ceea ce le face în cele din urmă să cheltuiască mai mulţi bani pe outsourcing. 


Foto: domain.com.au   


“Îmi doresc ca femeile să poată participa la beneficiile financiare implicate în renovarea proprietăţilor lor”. În plus, adaugă ea “Este vorba şi despre a aborda problema femeii invizibile. Deşi sunt managerul unei companii, încă se întâmplă să intru într-o şedinţă a bordului de conducere şi să mi se ceară să pregătesc o ceaşcă de ceai. Ştiu aşadar că atunci când femeile sunt pe şantier ele sunt adesea ultima persoană cu care se discută, chiar dacă ele sunt de fapt clientul.”


Build in Common are o serie de “tool kits” care pot fi cumpărate fie ca portal online, fie ca document printat. Proiectele includ bucătării, clădiri noi sau extinderi şi oferă informaţii despre procesul de planificare, de contractare a comercianţilor şi de comandare a materialelor. 


“Ne uităm la ciclul construcţiei - deci la aspecte precum de unde să începi, ce să faci, ce să întrebi, cine ce face, la ce trebuie să fii atent în mod special” a spus Justine Teggelove. Kit-urile pot fi folosite deopotrivă de femei şi de bărbaţi, dar conform spuselor iniţiatoarei proiectului, în general bărbaţii care s-au arătat interesaţi de managementul de proiect au fost cei tineri. În plus, modul în care bărbaţii şi femeile folosesc informaţiile este diferit. “Pot să le ofer femeilor informaţiile, dar dacă nu au încredere că le stăpânesc, nu le vor aplica, în vreme ce bărbaţii, dacă ştiu 10% din ce le ofer vor spune, ≪E în regulă, merge.≫”


Foto: domain.com.au   


Aceste colecţii de informaţii urmăresc, de asemenea, să dărâme barierele de limbaj, astfel încât să-i ajut pe cei fără experienţă în domeniul construcţiilor să înţeleagă termenii uzuali şi jargonul specific. 


“Una dintre doamne a spus ≪Habar nu aveam că se exprimă în milimetri≫ şi ai crede că asta este o chestiune bine cunoscută, dar nu e chiar aşa dacă nu ai fost expus la acest domeniu” a spus Teggelove. “Când discuţi cu furnizonul şi ai abilitatea să vorbeşti pe limba lui ştii că probabilitatea să fii înşelat va fi mai mică” a adăugat ea.    

 

Speranţa iniţiatorilor este ca Build in Common să funcţioneze ca încurajare astfel încât să fie tot mai multe femei care să-şi înceapă proiectele de construcţii. În felul ăsta femeile s-ar putea simţi încurajate să participe cu mai mult decât intervenţii precum alegerea unor imagini frumoase ca model sau a celei mai potrivite culori de vopsea. Pe măsură ce creşte numărul femeilor care dobândesc încredere în industrie, este probabil să crească şi numărul celor care se vor arăta tentate de o carieră în domeniul construcţiilor. 


Faptul că femeile sunt sub-reprezentate în domeniul construcţiilor ţine probabil de domeniul evidenţei. Ce credeţi însă despre ideea de a le facilita accesul spre această industrie? E necesară o astfel de iniţiativă? Poate fi lipsa de interes generată de lipsa de informaţie accesibilă şi relevantă?


Sursa


Articol din domeniile

ȘTIRI Externe Arhitectură + urbanism

Mihaela ALECU

Mihaela are un doctorat în literatură română, un masterat în creative writing, a lucrat în şcoli, în redacţia unui ziar, într-un ONG şi într-o bancă, iar după atâtea schimbări de direcţie s-a convins că poţi avea succes în orice alegi să faci, dacă faci asta cu convingere şi implicare autentică.

Articole similare

0 COMENTARII

AI O ȘTIRE DE INTERES SAU CEVA DE SPUS COMUNITĂȚII? CONTACTEAZĂ-NE!