Construirea magistralei de metrou M6. Ce e în neregulă?

Postat la 22.07.2017 de ADMIN in ȘTIRI, Interne, Arhitectură + urbanism

 Share

Anul 2021 se dorește a fi anul în care vom avea inaugurată magistrala de metrou M6, care ne va duce până la Aeroportul Otopeni. Sau cel puțin așa ne promit în acest moment autoritățile.

Magistrala 6 va lega Gara de Nord de Aeroport, iar traseul va cuprinde stații la Romexpo și la complexul comercial Băneasa.

Valoarea totală a investiției va fi de 5.9 miliarde de lei, iar traseul va avea 12 stații, ceea ce însumează un număr de 14.2 kilometri.

Mai mulți proprietari de terenuri din zona orașului Otopeni vor trebui să cedeze statului terenurile deținute pe raza pe care traseul Magistralei 6 este proiectat, primind bineînțeles despăgubiri de milioane de euro pentru acestea. Mai multe detalii despre ce terenuri urmează să fie expropriate și cât va plăti statul pentru ele puteți citi pe larg aici.

Deși proiectul construcției stațiilor este deja definitivat, mai multe voci spun că traseul ales nu este chiar cea mai bună opțiune. De exemplu, se consideră că în loc să se construiască o legătură directă între gară și aeroport era mult mai simplu și ușor de realizat prelungirea Magistralei 2 de la Pipera spre Otopeni. Ori se putea mări stația Aviatorilor cu direcția Piața Presei-Mall Băneasa-Aeroport.

Ei bine, aceasta este doar una dintre criticile aduse noii magistrale. Autoritățile au oferit însă motivări pentru fiecare stație nou construită în parte. Multe dintre acestea se bazează doar pe lucrări aflate la stadiul de proiect, ia unele sunt puțin exagerate.

Magistrala 6 de metrou, 1 Mai – Otopeni va parcurge zonele cu densități mari de populație și servicii (existente actual sau în proiecte de dezvoltare), urmând în același timp traseul axelor majore de circulație: bulevarde, străzi principale, drum național. Stațiile au fost amplasate în polii urbani stabiliți atât prin studii de determinare a cererii de transport, cât și prin proiecte de dezvoltare urbană, în așa fel încât să deservească punctele de interes existente (Piața Presei Libere, Aeroportul Băneasa, Complexul Băneasa Shopping City, centrul Otopeniului, Aeroportul Otopeni), zonele cu potențial de dezvoltare controlată (terenurile neconstruite din zona Romexpo și din lungul şos. Bucureşti Ploieşti/DN1/E60) precum și zonele cu propuneri de dezvoltare (conform tendinţelor de dezvoltare ale oraşului Bucureşti prevăzute în documentaţiile de urbanism aprobate de municipalitate.

Iată pe ce motive s-a decis construirea fiecărei stații din Magistrala 6 pe acest traseu:

Stația Pajura – a fost amplasată la marginea de Sud-Est a Cartierului Pajura deoarece pe de o parte trama stradală nu permite execuția stațiilor și tunelelor de metrou din cauza dimensiunilor reduse, iar pe de altă parte nu există definit clar un coridor central principal de transport în cartier care să se încadreze în aliniamentul considerat al acestei linii de metrou. Amplasamentul propus și aprobat atât de Primăria Sectorului 1, cât și de Primăria Municipiului București permite accesul facil si rapid al majorității locuitorilor din cartier, în timp corespunzător.

Stația Expoziției – a fost amplasată în zona respectivă pentru a deservi atât centrul expozițional care a devenit gazda unor manifestări permanente, dar și pentru a deservi dezvoltările rezidențiale și de servicii. În plus reprezintă stația de metrou care va deservi campusul universitar din zonă (al doilea ca mărime din București), reprezentat de Universitatea de Agronomie și Universitatea Româno-Americană. 

Stația Paris – a fost amplasată într-o zonă aflată în dezvoltare pentru proiecte de birouri in special (unele dintre proiecte au fost deja finalizate). De asemenea zona va beneficia și de unități de învățământ, precum și de dezvoltări rezidențiale și comerciale.

Stația Bruxelles – a fost amplasată în zona de centura feroviară și auto, fiind prevăzută cu cel mai mare park and ride din Nordul Capitalei (aprox.300 locuri). În zona va fi amplasată si stația CFR de pe centură. Dezvoltările rezidențiale, de afaceri și comerciale, atât în Sudul centurii pe teritoriul Bucureștiului, cât și cele din Nordul Centurii de pe teritoriul Otopeniului justifică această stație.

Distanța relativ mai scurtă dintre stațiile Tokyo și Washington este justificată de faptul că acestea sunt amplasate în doi poli urbani distincți – zona Ikea-KPMG – zonă comercială, de divertisment și de afaceri (cu propuneri de dezvoltări rezidențiale) și respectiv zona de intersecție a inelului exterior auto (drumul expres Jandarmeriei), actual zonă de afaceri și de divertisment dar și de colectare a populației din zonele rezidențiale deja finalizate și locuite.


Cum vi se par justificările autorităților? Este traseul ales pentru M6 cea mai bună opțiune sau se putea mai bine?


Sursa imagine


Articol din domeniile

ȘTIRI Interne Arhitectură + urbanism

Articole similare

0 COMENTARII

AI O ȘTIRE DE INTERES SAU CEVA DE SPUS COMUNITĂȚII? CONTACTEAZĂ-NE!